Šílené crowdfundingové kampaně, které byly extrémně úspěšné

Nejšílenější crowdfundingové kampaně, které byly extrémně úspěšné

Proportion
Categories: Nezařazené

Zamýšleli jste se někdy nad tím, jak šílený může být nápad, aby byl úspěšný v crowdfundingu? Dokonce nejen úspěšný, ale notoricky známý nebo oblíbený?

Díky spolupráci s desítkami skvělých klientů a mnoha letům zkušeností jsme se setkali s několika kampaněmi, které byste zařadili do složky s názvem zvláštní nebo divné.

Na bláznivých nápadech v crowdfundingu není nic špatného. Navíc, crowdfunding je právě o nápadech bez hranic – může tedy ve světě tvůrců a backerů existovat něco takového, jako šílené nápady?

Odpověď? Jednoznačně ano.

Co je ale ještě zajímavější na kampaních, o kterých si přečtete v tomto článku, je, že nejsou jen zvláštní a šílené, ale také extrémně úspěšné. Některé z nich jsou dokonce tak dobré, že si z nich berou dodnes příklad tvůrci kampaní.

Začněme zostra!

Bang-a-Salt

Zabíjení hmyzu v domácnosti chemikáliemi má mnoho vedlejších účinků. Všechny jsou přitom velmi nepříjemné. Lorenzo Maggiore se rozhodl tento způsob zbavování se nechtěných návštěvníků vyřešit jinak – vytvořil totiž plastovou zbraň, která střílela na hmyz sůl s dostatečnou rychlostí, aby se ze soli stal plnohodnotný smrtící náboj.

Cíl kampaně: $15,000

Vybraná částka: $555,636

Počet backerů: 10 764

Tak co, je to dostatečně zvláštní?

The Menurkey

Kampaň The Menurkey a její mladý tvůrce, Anthony Weintraub, využili velmi výjimečný moment v čase. Poprvé za velmi dlouhé období v listopadu 2013 se Chanuka a Den Díkůvzdání odehráli v ten samý den. Při této příležitosti se Anthony rozhodl, že vytvoří menor – židovskou lampu se šesti větvemi – která bude ve tvaru krocana.

Zdroj: Impactguru.com

Cíl kampaně: $25,000

Vybraná částka: $48,345

Počet backerů: 820

Jeffrey Self’s Broken Tooth

S následující kampaní se pouštíme do skutečných vod šíleností crowdfundingu.

Když si Jeffrey ulomil kus zubu, byl z toho velmi frustrovaný, protože nemohl více jíst své oblíbené jídlo – sendviče. Navíc neměl Jeffrey žádnou pojistku a zub si potřeboval opravit.

Řešení? Kampaň na Indiegogo, která zaujala více než 150 backerů.

Cíl kampaně: $3,400

Vybraná částka: $3,650

Počet backerů: 183

Remee

Remee patří mezi kampaně, které se pohybují v prostoru mezi sci-fi, fantasy a úplným šílenstvím.

Tvůrci projektu totiž ve své kampani na Kickstarteru představili masku na spaní, díky které může člověk kontrolovat své sny. Od cestování galaxií až po konverzaci s vlastním egem – Remee dokáže všechno.

Zdroj: Impactguru.com
Zdroj: Kicksterter.com

Cíl kampaně: $35,000

Vybraná částka: $572,891

Počet backerů: 6 557

Kurt Braunohler’s Cloud Project

Další z projektů s označením: šílené.

Kurt si jednoho dne usmyslel, že chce nechat letadlem na oblohu napsat vtip. Později zjistil, že jen krátká hláška stojí více než $4,000. Rozhodl se proto na Kickstarteru získat dostatečnou finanční podporu, aby nad Los Angeles na obloze svítil vtip z jeho pera.

Zdroj: Kickstarter.com

Cíl kampaně: $4,000

Vybraná částka: $6,820

Počet backerů: 257

Squirrel Census

Baví vás veverky a základní matematika?

Pokud ano, tak vám bude kampaň Squirrel Census imponovat.

Parta nadšenců se totiž rozhodla, že provede sčítání veverek v Inman Parku v Atlantě, ale na samotný provoz výzkumu chyběly finance.

Z toho důvodu se tým rozhodl vytvořit Kickstarterovou kampaň, která měla velký úspěch a o své statistické zjištění se tým podělil s celým světem. Inu, láska ke zvířatům je neutuchající.

Zdroj: Kickstarter.com

Cíl kampaně: $7,500

Vybraná částka: $8,982

Počet backerů: 102

Věřte či ne, ale takových šílených kampaní naleznete na crowdfundingových portálech hodně. Určitě se tedy dočkáte i druhého dílu.

Některým zvláštním projektům se podařilo vysbírat i stovky tisíc dolarů. A my víme, že když to dokázaly i kampaně s tak ulítlými nápady, dokážete svou kampaň určitě prosadit i vy. Budeme vám držet palce!